ترودو به چندین مشکل حادی که کانادا و دولت وی با چالش آن روبروست پرداخت
در حالی که سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای کانادا و نیز حزب لیبرال به شمار نمی‌رود، نخست‌وزیر "جاستین ترودو" می‌گوید که قصد کناره‌گیری ندارد.
دفتر ترودو به سوالات ایران استار، همانند سوالاتی که از پی‌یر پولیور رهبر محافظه‌کاران پرسیده شد، پاسخی نداد اما، جاستین به دعوت شبکه "سی‌بی‌سی" پاسخ مثبت داد و مصاحبه‌ای با آن شبکه انجام داد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
بررسی آخرین وضعیت و بحران‌های کانادا با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا: من استعفا نمی‌دهم
نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند که وضعیت لیبرال‌ها در کانادا، در صورتیکه هم اکنون انتخابات برگزار شود، بسیار بد خواهد بود. بنا به آخرین آمار کسب شده از مردم، محافظه‌کاران با ۳۹% آراء ۱۹۱ کرسی بدست می‌آورند و دولت اکثریت تشکیل می‌دهند؛ لیبرال‌ها با ۲۷% آراء ۸۳ کرسی کسب کرده و حزب اپوزیسیون رسمی خواهند شد؛ نیودموکرات‌ها با ۱۹% آراء ۲۸ کرسی کسب می‌کنند، که از نظر محبوبیت بالاتر از حزب کبک با ۷% آراء قرار می‌گیرند اما بعلت کبکی‌ها بعلت موفقیت در حوزه‌های بیشتری موفق خواهند شد ۳۴ کرسی کسب کنند؛ سبزها با ۵% آراء ۲ کرسی می‌گیرند؛ و حزب مردم نیز با ۳% آراء هیچ کرسی کسب نخواهند کرد.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
ترودو در مورد استعفای خود گفت: "با چالش‌هایی که مردم در حال حاضر با آن روبرو هستند، با روشی که دنیا در حال حاضر پیش می‌رود، هر کاری که ما انجام بدهیم نقاط مثبت و منفی در ذهن مردم بوجود می‌آورد که در این زمان کار بسیار دشواری را پیش روی ما می‌گذارد. اما من همینی هستم که می‌بینید و بهتر است که در مورد خروج من از سیاست صحبت نکنید". سپس ترودو به چندین مشکل حادی که کانادا و دولت وی با چالش آن روبروست پرداخت، از جمله مالیات کربن، مداخله دولت‌های خارجی و بحران مسکن.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
در سال ۲۰۲۳ دولت وی گفت که استان‌های شرقی کانادا برای ۳ سال از پرداخت مالیات کربن معاف می‌شوند تا گرمایش‌های نفتی خود را تبدیل به گازی یا الکتریکی کنند. دیگر استان‌ها بلافاصله خواستار معافیت کربن برای خود شدند زیرا معتقد بودند این "تفاوت قائل شدن ترودوست". ترودو گفت که این اقدام برای کمک به کسانی است که در حال حاضر نفت می‌سوزانند و برای کانادا لازم است که سوخت کربنی را برای مقابله با تغییرات اقیلمی با روش‌های بهتری مانند "پمپ‌های حرارتی الکتریکی" جایگزین کنند. این معافیت در خلال نشست پاییزی مجلس نمایندگان به کشمکش سیاسی تبدیل شد و پی‌یر پولیور، رهبر محافظه‌کاران، گفت که ترودو بدنبال کسب آراء است و بهتر است کلا مالیات کربن را حذف کند.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
ترودو در مورد مداخله کشورهای خارجی در کانادا که در نیمه اول امسال برایش مشکلاتی فراهم کرده بود گفت که دولت او در جلوگیری از مداخله خارجی فعال بوده و به تشکیل کمیته امنیت ملی، کمیته اطلاعات نمایندگان مجلس، و گروهی از نمایندگان مجلس که به اطلاعات فوق سری دسترسی دارند، اشاره کرد. او گفت که علاوه بر چین، هند نیز سعی در اثرگذاری در انتخابات داشته اما نیروهای دولتی توانایی جلوگیری از این دخالت‌ها را دارند.
وی در مورد بحران کمبود خانه که باعث جدل‌های فراوانی شد، "شان فریزر" وزیر موفق مهاجرت اهل نوا اسکوشیا را جابجا کرده و وی را وزیر مسکن کرد. فریزر از آن زمان تا کنون تعدادی قراردادهای مالی با شهرداری‌ها (از جمله همیلتون و لندن) را با هدف تقویت ساخت و ساز مسکن بسته است. اما آژانس ملی مسکن کانادا تخمین می‌زند که برای رسیدگی به مشکل مسکن، تقریبا ۳.۵ میلیون واحد مسکن جدید باید تا پایان ده سال آینده ساخته شود که کانادا نه نیروی انسانی آن را دارد و نه زیرساخت‌های لازمه را.
 
امید به آینده
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

ترودو در پاسخ به این سوال که پس از یک سال سخت، چه پیش‌بینی می‌کند، گفت که توافق‌های دولت فدرال با استان‌ها برای تامین هزینه‌های مهد کودک‌ها و نیز دندان و دندانپزشکی برای کودکان تا جوانان (که همگی طرح‌ها و شروط نیودموکرات‌ها برای حمایت از ترودو بودند)، به همراه قراردادهای ایجاد سه کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در انتاریو و کبک، مهمترین کارهای سال گذشته بودند که افزود: "بسیاری از چیزهایی که اکنون در حال انجام آنها هستیم، در سال‌های آینده نتایجش را خواهیم دید". او در مورد فشار سنگینی که روی مردم است گفت: "بله، در حال حاضر واقعا سخت است، مردم ناامید و نامطمئن هستند. اما عناصر سازنده وجود دارد".

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Monday, December 25, 2023 - 19:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به