ایران استار: حسن روحانی رییس جمهوری ایران چند روز قبل در اظهاراتی که صراحت آن هم برای ناظران و تحلیل‌گران جای تعجب و شگفتی زیادی داشت، ادعا کرده که دولت ایران در مقابله با بحران کرونا مطلوب‌تر از بسیاری از جمله کشورهای اروپایی و آمریکاست. ایران استار برای بررسی دقیق‌تر این ادعا عملکرد میدانی دولت روحانی و همچنین میزان ابتلا به کرونا را در ایران در مقایسه با برخی کشورها مورد بررسی قرار داده است.
اولین دلیل برای رد ادعای حسن روحانی را می‌توان در آمار مربوط به انجام تست کرونا در ایران در مقایسه با کشورهای دیگری که درگیر این بحران هستند، پیدا کرد.

آمار پایین‌تر انجام تست کرونا در ایران

لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
 به گزارش ایران استار آن طور که منابع رسمی در ایران گزارش داده‌اند تا روز سه‌شنبه یعنی ۲۱ آپریل در ایران ۳۵۳ هزار و ۱۲ مورد آزمایش تشخیص کووید-۱۹ انجام شده است. در واقع به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت ایران ۴ هزار و ۲۳ آزمایش صورت گرفته که نسبت به دیگر کشورهای درگیر با این بیماری، عدد بسیار کمتری محسوب می‌شود و ادعای روحانی را با چالش مواجه می‌کند. برای درک بهتر این موضوع کافیست بدانیم تا همین تاریخ در آمریکا تقریبا به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت، ۱۱ هزار و ۶۶۶ آزمایش انجام شده که نزدیک به ۳ برابر ایران است. در بین ۱۰ کشور اول از نظر تعداد مبتلایان، ایران کمترین تعداد انجام آزمایش را نسبت به جمعیتش انجام داده است. ایتالیا، آلمان و اسپانیا بیشترین آزمایش‌­ها را انجام داده‌­اند. در این کشورها تقریبا شاخص انجام آزمایش به ازای جمعیت، ۵ برابر ایران بوده است. با انجام آزمایش بیشتر در جمعیت، احتمال شناسایی افراد در مراحل اولیه بیماری افزایش می­‌یابد و از این طریق می­‌تواند نرخ مرگ­‌ومیر را کاهش دهد. از طرف دیگر، افرادی که به شکل خفیف دچار ویروس شده‌­اند، می‌­توانند با خود مراقبتی بیشتر، مانع از سرایت آن به دیگر اعضای خانواده یا دیگر افراد مرتبط با خود شوند. در نتیجه اگرچه انجام تست گسترده در مقیاس جمعیت، موجب افزایش تعداد بیماران در آمارهای ابتدایی یک کشور می‌­شود، اما در هفته­‌های بعدی می‌­تواند از ضریب ابتلای ویروس بکاهد و کشور را به مرحله کنترل بیماری نزدیک­‌تر کند، سیاستی که کره‌جنوبی از ابتدا پیش گرفت و توانست بیماری را به کنترل خود درآورد.

سبقت آمار کرونا در ایران از چین
وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه اعلام کرد که میزان مبتلایان روزانه کرونا در ایران رقمی معادل با ۱۲۹۴ نفر گزارش شده؛ با این رقم میزان کل مبتلایان ایران به رقم ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسیده است. در روز دوشنبه، میزان کل مبتلایان در چین ۸۲ هزار و ۷۴۷ نفر گزارش شده است. در نتیجه با آمار روز گذشته، آمار کرونایی ایران از چین، سبقت گرفت. نکته قابل توجه این است که چین پس از ابتلا به این بیماری برخلاف ایران به شدت محدودیت‌های رفت و آمد را گسترش داد و این موجب شد، به مرور جایگاه خود را از نظر ابتلا به دیگر کشورها بدهد. این درحالی است که دولت ایران از شنبه هفته جاری دستور بازگشت مشاغل و بازگشایی مراکز دولتی و خصوصی را صادر کرده و از طرفی هشدار داده آمار کرونا در ایران در هفته‌های آتی به ویژه در شهر تهران افزایش خواهد یافت.
از طرف دیگر به اذعان برخی مقام‌های رسمی ایران از جمله یکی از نمایندگان خراسان آمار رسمی اعلام شده در ایران مشکوک است زیرا این آمار توسط وزارت بهداشتی اعلام می‌شود که به زعم این نماینده مجلس ایران در اعلام کرونا به علت بسیاری از مرگ‌ها خودداری می‌کند.

آمارهای ناهمخوان

لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

با وجود اینکه دولت ایران ادعا روند تعداد مبتلایان به کرونا در ایران کاهش یافته اما از طرف دیگر آمار نشان می‌دهد تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا روند کاهنده ندارد. به گزارش وزارت بهداشت ایران در سی‌ام فروردین تعداد فوتی­‌های روزانه کرونا در ایران به ۷۳ نفر رسیده است اما دو روز بعد یعنی در اول اردیبهشت تعداد قربانیان کرونا افزایش یافت و ۹۱ مورد رسید. طبق ادعای دولت مجموع تعداد قربانیان به ۵ هزار و ۲۰۹ تن رسیده است. پس در آمارهای دولتی هم سرعت رشد فوتی‌ها بالاتر از مبتلایان بوده است. به عبارت دیگر در اول اردیبهشت ۶/ ۱ درصد به مجموع تعداد قربانیان افزوده شد، در حالی‌که این رقم برای تعداد فوتی‌­ها ۸/ ۱ درصد بوده است.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
کارشناسان می‌گویند هم جهت نبودن روند تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور می­‌تواند نشانه این باشد که همچنان روند نزولی بر شیوع کرونا در ایران حاکم نشده است. طبق نظر متخصصان، در مواردی که شاخص تغییر روند ابتلا نزولی ولی شاخص تغییر روند مرگ صعودیست، احتمالا اخیرا پیک اول اپیدمی رد شده است.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Sunday, April 19, 2020 - 20:00

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به