ایران استار: روز گذشته قاضی غلامرضا منصوری که در گزارش ایران استار از او به عنوان جعبه سیاه پرونده اکبری طبری نام برده بودیم به طرز مشکوکی بر اثر سقوط در هتل محل اقامتش در بخارست رومانی در گذشت. در همان ساعت‌های اولیه گمانه‌های مختلفی درباره مرگ مشکوک منصوری وجود داشت که بیشتر آنها از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی بر خودکشی منصوری دلالت داشت. در روز شنبه به حجم این روایت‌ها افزوده شده که البته بیشتر آنها برخلاف روایت‌های روز جمعه بر احتمال قتل منصوری تاکید داشتند. در این میان رسانه‌های سپاه بیشتر به عامل بیرونی و مشاور حسن روحانی به نقش عامل درونی در مرگ منصوری اشاره کردند.
 
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Minister Mary Ng Nowruz Canada, مری نگی نوروز
روایت‌ غالب روز جمعه: خودکشی
هادی شیرزاد رییس اینترپل ایران در روز جمعه و همان ساعت‌های اولیه مرگ منصوری در رومانی را خودکشی اعلام کرد و گفت پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای «غلامرضا منصوری» یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پائین پرت کرده است.
علی باقری معاون حقوق بشر قوه قضاییه نیز در تایید روایت شیرزاد گفت: «در تماس‌هایی که تاکنون با طرف رومانیایی گرفته شده است، این مسئله مطرح شد که احتمالا خودکشی کرده، اما با توجه به تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بوده، باید محافظت می‌شد.»
لطفا فیلم زیر را نگاه کنید

سیدمصطفی خوش چشم از تحلیل‌گران نزدیک به سپاه خط دیگری به ماجرا داد و در واکنش به شائبه دست داشتن سپاه در قتل منصوری به فارس، خبرگزاری این نهاد نظامی - امنیتی گفت: «اگر واقعا ماجرای قتلی درمیان باشد؛ باید سرنخ ماجرا در میان ضدانقلاب و منافقین {سازمان مجاهدین خلق} که از قاضی منصوری زخم خورده بودند؛ جستجو کرد».
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Shayda شیدا Film-Movie-Persian-Iranian-Shayda-Canada-AmirEbrahimi-Toronto
با وجود اظهار نظر خوش چشم اما روایت غالب مسئولان جمهوری اسلامی در روز جمعه همان خودکشی قاضی منصوری بود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Lumiere-Exchange-Nowruz-صرافی-لومیر-هناره
 
روایت شنبه: قتل
روز شنبه اما روایت‌ها شکل و شمایل دیگری به خود گرفت.
حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای حسن روحانی تلویحا نقش نیروهای داخلی در مرگ منصوری را پیش کشید و در توییتر خود بین مرگ سعید امامی با داروی نظافت در سال ۷۸ و مرگ قاضی منصوری شبیه‌سازی کرد و نوشت: «به نظر می‌رسد پرونده اکبر طبری دارای ابعادی غیر اقتصادی هم هست. بدون وجود شبکه‌های فعال در هر سه قوه و چه بسا نهاد‌های دیگر بعید است فسادی شکل بگیرد که یک متهمش در رومانی از دنیا رانده شود. نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب داروی نظافت باشید».
کانال تلگرامی رزونانس که نزدیک سپاه پاسداران نزدیک شناخته می‌شود نیز نوشت: سناریوی اول کشته شدن منصوری احساس خطر نفوذی‌های داخلی است، سناریوی دوم دخالت سرویس‌های خارجی در این قتل است، سناریوی سوم هماهنگی هر دو گروه (نفوذی داخلی - سرویس خارجی) در قتل منصوری است.
عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان دیگر رسانه وابسته به سپاه نوشت: «بدون تردید اگر قاضی منصوری کشته شده باشد (خودکشی نکرده باشد) تنها و تنها هدف حذف وی، ضربه به نظام جمهوری اسلامی است، چون محاکمه وی تنها راه مفید برای ایران بود و راه دیگری نداشت».
باقری دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه که در ساعات اولیه مرگ منصوری بالافاصله خودکشی او را تایید کرده بود، صبح شنبه در اظهاراتی عملا صحبت‌های قبلی خود را پس گرفته و گفته علت مرگ قاضی منصوری هنوز مبهم است. او با بیان اینکه علت مرگ قاضی منصوری برای دستگاه قضایی کشورمان هنوز مبهم است، گفت: در این پرونده گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد، اما دستگاه قضایی بر اساس مدارک و مستندات موضع می‌گیرد و قضاوت می‌کند.
هادی شیرزاد رییس اینترپل ایران نیز گمانه زنی اولیه خود مبنی بر خودکشی منصوری را تلویحا پس گرفته و صبح شنبه گفت: رای بررسی صحنه حادثه و علت دقیق مرگ قاضی منصوری، درخواست شده که تیمی به رومانی فرستاده شود و اگر این کشور اجازه دهد، تیم ایرانی اعزام خواهند شد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Leah-Taylor-Roy-MP-Aurora-Oak-ridges-Richmond-Hill-Nowruz

این تغییر روایت از خودکشی به قتل غلامرضا منصوری احتمالا بی‌دلیل نیست و باید در روزهای آینده منتظر ابعاد جدیدی از این داستان بود.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Mjid-Jowhari-MP-RichmondHill-Nowruz

اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, June 20, 2020 - 20:15

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

insurance بیمهتعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به