ژیروار با حبس ابد مواجه است و حداقل تا ۲۵ سال واجد شرایط آزادی مشروط نخواهد بود اما وکلایش می‌گویند این حکم را در تجدید نظر می‌شکنند
دادگاه مرد ۲۶ ساله‌ای که در شب هالوین ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ با شمشیر کِشی در شهر کبک دو نفر را کُشت، اتهام قتل درجه یک به وی را تایید کرد. رسانه‌ها و پلیس این حمله را تروریستی نمی‌نامند اگرچه در همان زمان وقوع شهر بسته شد و مردم این حمله را تروریستی نامیده بودند. وی با لباس و شمشیر سامورایی پس از سه ساعت تلاش پلیس در ردیابی او دستگیر شد و پلیس در طول عملیاتش کل منطقه را بسته بود. گزارش کامل ایران استار از حمله کارل ژیروارد در شب هالوین با لباس و شمشیر سامورایی در کبک را اینجا بخوانید.
با این حکم وی به حبس ابد محکوم می‌شود اما چگونگی جزئیات حبس وی فعلا مشخص نخواهد شد زیرا دادگاه عالی کانادا در حال رسیدگی و تعیین مجازات پیاپی برای مجرمان چند جرمه می‌باشد.
لطفا روی عکس تبلیغات زیر کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
بهترین طراحی و سه بعدی برای بیزینس شما
 
تروریست شمشیر کش هالوینی کبکی حکم قتل درجه یک گرفت و گفت اختلال روحی داشته
"کارل ژیروارد" برای دو فقره قتل درجه یک "فرانسوا دوشن" ۵۶ ساله و "سوزان کلرمون" ۶۱ ساله مجرم شناخته شد که البته وی به دلیل حمله به پنج نفر دیگر در آن شب به پنج فقره تلاش برای قتل نیز محکوم شده است. جمعه شب پس از تقریبا پنج روز بحث و بررسی، هیئت منصفه ۱۱ نفره رای خود را در دادگاه شهر کبک اعلان کرد. کارل‌که با سری تازه تراشیده در دادگاه حضور یافته بود، هنگام قرائت رای هیئت منصفه از جای خود بلند شد در حالیکه او در حین گوش دادن به کل حکم، سفت و محکم به نظر می‌رسید.
لطفا روی عکس بنر تبلیغاتی کلیک کنید تا برایتان شماره بگیرد
sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیا
دادستان استدلال می‌کرد که کارل سال‌ها به انجام این حملات فکر می‌کرد و از کاری که در زمان جنایاتش انجام می‌داد آگاه بوده است. دو شاهد متخصص در دادگاه شهادت دادند که کارل فردی خودشیفته بوده که در زمان جرمش کاملا هوشیار و آگاه بوده که احساس می‌کرده باید کاری "تکان دهنده" انجام دهد تا به رسمیت شناخته شود. کارل به انجام این حملات اعتراف کرد، اما تیم دفاعی او می‌گویند که او نمی‌تواند از نظر جنایی مسئول شناخته شود زیرا در آن زمان دچار توهم و روان‌پریشی بوده و نمی‌توانسته درست را از نادرست تشخیص دهد.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Marjan Delavar - J.D. B.A. Canadian Bar Association Ontario Legal
وکلای مدافع اما همراه با کارل معتقدند که وی از مشکلات روحی رنج می‌برده و تیم دفاعی می‌گوید حتی اعترافات کارل نیز قابل قبول نیست. دادستان استدلال کرد که کارل در آن زمان نمی‌توانست دچار توهم باشد، زیرا او قبل از حملات نشانه‌هایی از تردید نشان می‌داد و پس از ضربه زدن به اولین زوج قربانی خود در مورد کاری که انجام داده بود تردید داشت. دکتر "سیلوین فاچر"، روانپزشک قانونی که از طرف دادستان این پرونده و کارل را بررسی کرده شهادت داد که هذیان و مشکلات روحی غیرقابل انکار است و یک فرد مبتلا به آن نمی‌تواند مانند گفته وکیل مدافعان کارل به این سرعت و بدون دارو از آن وضعیت خارج شود.
لطفا روی عکس تبلیغاتی کلیک کنید تا برای شما شماره بگیرد؛ ادامه مطلب پس از این تبلیغات
insurance بیمه
هیئت منصفه متشکل از چهار مرد و هفت زن شنیدند که کارل برای اولین بار در سن ۱۸ سالگی با یک مددکار اجتماعی و یک مشاور مدرسه در مورد چنین حمله‌ای صحبت کرده و سال‌ها برای این حمله، چگونگی اجرا و زمان‌بندی آن برنامه‌ریزی کرده بود. هیئت منصفه در طی تصمیم‌گیری در پشت پرده چندین مدرک مطرح شده در دادگاه را بررسی مجدد درخواست کرد. . محاکمه او که از ۱۱ آوریل آغاز شد، پس از مثبت شدن آزمایش کووید۱۹ برخی از اعضای هیئت منصفه دوبار به تعویق افتاد.
 
مجروحین و بستگان کشته شدگان چه می‌گویند؟
"لیزا محمود" ۲۶ساله یکی از بازماندگان که در دادگاه حضور داشت، در حالی که دست‌های یکی از دوستانش و خواهر شوهرش "سوزان کلرمون" را در دست گرفته بود، ساعت‌ها منتظر حکم مانده بود. وی پس از شنیدن این حکم گفت که از این حکم احساس آرامش کرده و بلافاصله افزود: "من برای احساسم از بدبختی دیگران (کارل) احساس ناخوشایندی دارم، اما خوشحالم که هیئت داوران تصمیم درستی گرفتند. کارل زندگی بسیار بدی خواهد داشت اما این چیزی است که خودش با حمله و کشتار انتخاب کرده است".
ژیرو حداقل ۱۰ بار با شمشیر به لیزا حمله کرده بود، از جمله ضربه‌ای که به شکم او زد، لیزا خودش شمشیر را از شکم خودش بیرون کشید و در حالی که دوست لیزا حواس کارل را پرت می‌کرد، هر دو توانستند متواری شوند. لیزا می‌گوید هنوز هم عصبانی‌ست و امیدوار است که بتواند به شغلی که به آن اشتغال و دوست داشت یعنی آرایشگری بازگردد. او گفت در توانبخشی سخت کار می‌کند تا بتواند مهارت‌های حرکتی خود را بازیابد.
"ژاک فورتین"، شوهر "کلرمون"، در مصاحبه‌ای که روز جمعه در محل یادبود مرگ همسرش در خیابان "دس رمپارتس" انجام داد، گفت: ما نمی‌توانیم از موقعیتی مانند این خوشحال باشیم، اما عدالت اجرا شد. ژاک در هنگام قرائت حکم در دادگاه نبود و گفته بود توان قرار گرفتن در چنین شرایطی را ندارد و حکم هر چه که باشد همسرش را در زمان پیری به وی باز نخواهد گرداند.
 
تیم دفاع کارل: حکم ناعادلانه است تجدید نظر می‌خواهیم
"پی‌یر گانیون" وکیل کارل گفت که موکلش از این حکم ناامید شده و قصد دارد درخواست تجدید نظر کند. او گفت: "این حکم به وضوح با استدلال‌هایی که ما به هیئت منصفه ارائه کردیم، مطابقت ندارد. در طی چهار روزی که هیئت منصفه صرف بحث در پشت پرده کرد، تیم وکلای مدافع توانستند تا آنچه را که در جریان محاکمه رخ داده بررسی کنند و جنبه‌هایی را که می‌توانند در تجدید نظر از آن‌ها استفاده کنند را شناسایی نمایند".
او می‌گوید پنج ساعت نیز دادستان وقت صرف بازجویی از کارل کرد که تفسیر نهایی دادستان ازعدم پاسخ دادن کارل به سوال‌هایش، قابل قبول نیست. وی از دادستان‌ها انتقاد کرد زیرا به هیئت منصفه گفتند سکوت کارل در طول بازجویی پنج‌ساعته پلیس دلیلی بر سلامت عقل او بوده اما وظیفه آن‌ها دفاع از عملکرد پلیس به ویژه انجام چنین بازجویی طولانی نیست، و افزود که دادگاه تجدیدنظر کبک پیش از این، دستور دادرسی مجدد در پرونده دیگری را با وضعیتی مشابه داده است.
 
چرا حکم حبس ابد کارل ژیروار اکنون صادر نمی‌شود؟
ژیروار با حبس ابد مواجه است و حداقل تا ۲۵ سال واجد شرایط آزادی مشروط نخواهد بود. او در ۱۰ ژوئن برای جلسه صدور حکم به دادگاه بازخواهد گشت. دادستان به قاضی اطلاع داد که بسیاری از قربانیان قصد دارند در آن جلسه شهادت دهند. قاضی در انتظار تصمیم دادگاه عالی در مورد حکم "تیراندازی" در مسجد شهر کبک است که آن هم با کشته شدن چندین نمازگزار، توسط پلیس و دادگاه "ترور" نامیده نشد اگرچه همه سیاستمداران و مردم آنرا ترور می‌نامند.
ادامه مطلب پس از این تبلیغات
Best Persian Iranian Directory

دادگاه عالی قرار است در ۲۷ می‌تصمیم بگیرد که آیا (۱) فردی که چندین قتل انجام داده احکام متوالی و پیاپی هر جرمش را پس از دیگری می‌گیرد (یعنی اگر دو قتل انجام داده پس از پایان حکم قتل اول، حکم قتل دوم اجرا می‌شود) یا اینکه (۲) همه حکم‌ها هم‌زمان اجرا می‌شوند (یعنی در طی اجرای حکم، همزمان حکم اول و دوم را سپری می‌کند). در صورتیکه وضعیت ۲ تثبیت شود کارل تا ۵۰ سال واجد شرایط آزادی مشروط نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:


اگر شما همکاری گرامی ما هستی، مرسی که این مطلب را خواندی، اما کپی نکن و با تغییر به نام خودت نزن، خودت زحمت بکش!
پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
Date: Saturday, May 21, 2022 - 07:45

درباره نویسنده/هنرمند

دیگر مطالب مرتبط

تعمیرات هرگونه وسایل برقی - آلن

Share this with: ارسال این مطلب به